dinsdag 18 december 2012

Kai is geboren! Het kamertje

Ik kan jullie eindelijk laten zien waar ik het druk mee had... want ik ben afgelopen vrijdag trotse tante geworden van Kai! Een stoere naam voor echt zo'n lief, schattig, klein, mooi wondertje!

Het kamertje werd grijs, wit, rood en groen. Een superleuke en vrolijke combinatie om mee te werken!

Voor in het ledikantje  een schattig lakentje in grijs, wit en groen.



Hierop heb ik voor het eerst mn borduurmodule gebruikt en er staat sssst op het lakentje. Want als Kai ligt te slapen moeten we wel stil zijn als we boven zijn bedje hangen ;-)
En aan de zijkanten banden met paspelband (het groene) en zigzagband (wit). Aan de andere kant is het precies andersom trouwens.
Ik heb ook nog een rood lakentje gemaakt. Hierop heb ik applicaties gemaakt met eekhoorntjes. De eekhoorntjes komen straks ook nog teug want Kai heeft meerdere diertjes in zijn kamertje.
Omdat lakentjes natuurlijk niet dik genoeg zijn, heb ik ook 2 groene dekentjes gemaakt van wafel/badstof. Aan de ene zijde is de deken van wafel en aan de andere zijde van badstof. De zijkanten heb ik afgezet met een festonsteek in grijs en de andere deken met wit.
En natuurlijk ook dekentjes in het rood! Anders past het niet zo leuk bij de lakentjes. Als T warm is, is 1 dekentje voldoende en anders kunnen ze twee dekentjes over elkaar leggen. Wel zo handig toch?
Kai slaapt natuurlijk eerst nog bij pappa en mamma op de kamer en daar heeft hij een wiegje. Bij het wiegje hoorde een dekbedje maar omdat dat in Nederland niet mag, heb ik het dekbedhoesje vermaakt naar twee lakentjes voor in het wiegje. 1 in grijs en wit.
En een wieglakentje waar de eekhoorntjes weer terugkomen maar dan in het groen!

Hier heb ik ook dekentjes bijgemaakt, een grijze en een witte maar de foto wil hij niet oploaden in de blog...
Verder was de klamboe erg saai dus daar heb ik een speciaal systeempje voor bedacht. Nog niet in de webshop verkrijgbaar... maar druk bezig om dat wel te gaan doen! Nu al interesse? mail ons gerust: info@vlinder.biz
Het zijn de beestjes die terugkomen in zijn kamer van vilt en op elk beestje zitten 2 knoopjes. Daar horen dan tussenstukjes bij en dan kun je de figuurtjes aan elkaar maken. Maar geheel zoals je zelf wilt. Alleen groene onder elkaar? Kan! Of alleen rode? Kan ook! Kortom opties genoeg.

Kijk en daar komen de beestjes weer. Mijn schoonzusje heeft deze boom onwijs gaaf gepimpt en zo kwamen ook de ideeen voor de lakentjes en dromenvanger-figuurtjes.
Ook een hoes voor het aankleedkussen in het rood...  
En een kruikenzak

En natuurlijk ook een aankleedkussenhoes en kruikenzak in het groen gemaakt. Zo matcht zijn kamertje en is het een erg vrolijk geheel geworden.










Tot slot: ik ben trots op wat ik gemaakt heb, maar trotser op mijn neefje!

Welkom in onze familie Kai


Vlindergroetjes,
Ilse

Geen opmerkingen:

Een reactie posten